cs go crosshair
Нови Леви Перспективи
"По-лесно е да си представяш края на света, отколкото края на капитализма." Фредрик Джеймисън
19.00 ч., 12 май 2014, the fridge и Хаспел, бул. Мадрид 8

Крис Скарбъро е преподавател по история в Кингс Колидж, САЩ. Неговата първа книга "The Late Socialist Good Life in Bulgaria: Meaning and Living in a Permanent Present Tense" е публикувана през 2011 г. от издателство Лексингтън Буукс. В момента Скарбъро е научен сътрудник в Американския научен център в София.

Сривът на социалистическата система в България и в други държави в Източна Европа през 1989г. се дължи основно на обуржоазяването, изразяващо се в дълбокото чувство на разочарование от добрия живот при късния социализъм, наричан с оксиморона „социализъм на средната класа“. По много важни показатели, както в класическите разкази за рухването на комунизма, това разочарование се интерпретира като реакция срещу ниското качество или дори в липсата на стоките, които „добрият социализъм“ се виждаше длъжен да подсигури. Сривът се обяснява като неуспех на потреблението предвид разнообразието на продукти, които либералният демократичен капитализъм излага във витрините от другата страна на Желязната завеса. Но потребителските желания на хората от Източна Европа често са удовлетворявани от режима, поне доколкото са идентифицирани като търсене. Накратко, твърде чисто и просто – и в този смисъл твърде успокояващо и опасно –  е обяснението, че сривът на комунизма в Източна Европа е резултат единствено на недостиг и репресия. Също толкова важна причина за неудовлетворението от комунизма в България и Източна Европа е скуката, трудностите и отегченията, предизвикани от начина на живот изцяло подчинен на приоритетите на консумацията.
 
Настоящата лекция изследва връзката между скуката и потреблението през късния социализъм през призмата на визуалното изкуство от тази епоха. Въпреки по-ниския жизнен стандарт в сравнение със съперниците им в Студената война, източноевропейските системи са завидно добри в производството на продукти, дори в сравненение с почти всички други исторически периоди. Българското изкуство от тази епоха разкрива празнотата на тези продукти.
canlı bahis siteleri
çeşme escort
kemer escort
çorlu escort